Çarşamba, Ekim 02, 2013

Varşova da lezzet peşinde

Küçük Gurmebus ımız (Peggy) da buradaydı :)

Sorduk soruşturduk burada Polish geleneksel yemeği "Pierogi" yenirmiş. Peki neredeyi ise aşağıda ki sevimli menünün kapağındaki "Zapiecek" olarak aldık. 

Zapiecek tam bir lokal hava veriyor. İçerdeki herşey otantik. Duvarlardaki tasarımlar, masalardaki annemizin peçeteliği, tuz-biberlik, menünün kendisi, Kızların giysileri, kızlar (yanlız bu soğukta nasıl mini eteklerle dolaşıyorlar anlamadım, gerçi şikayetimiz yok tabi onları düşündüğümden sordum), tabaklar, sunumlar vb hepsine bayıldım. Adamlar öyle beğenilmiş ki bu konsepti üstelik zincir yapmışlar. İnanamadım :)


İşte karşınızda Pierogi, Türk; "Yahu bu bizim bildiğimiz mantı" , İtalyan ; "Yahu bu bizim bildiğimiz tortellini", Çinli ; "Yahu bu bizim bildiğimiz buharda pişmiş dumpling" diyebilir tabi. Ama bu Polonyalı Pierogi emin olun denedim :)
Menü ağırlıklı bunun üzerine kurulmuş, içi peynirli, etli, sebzeli veya karışık olduğu gibi üzerine sourcream, domuz parçaları veya yeşillikler alabiliyorsunuz. Hatta bunun kızarmışlarını yapmışlar (aşağıda resimi var tabi) Bitti mi zannettiniz ha ha sıkı durun bunun tatlısını bile yapmışlar üzerine de böğürtlen reçeli koyuyorlar. Üstelik potasyum, kalsiyum ve C vitamini açısından zengin ve kalp ritmini düzenler diyor. Hadi canım demeyin, valla menüde yazıyor. Bu kadar hamurdan mide fesatı geçireceğim ama doktorlar kalbimin ritmine bayılacak. Bizde bir laf vardır "buldular ... çıkardılar" diye Tabi benim için sakıncası yok kalbim iyi çalışacak nasıl olsa :)
Bu da orijinal, kendisini kızarmış patates püresi üzerine mantar soslu "Great Patato Pancake" olarak tanıttı. Yummy


Hepsi güzel ama işte buna bayıldım içi mantarlı, beşamel soslu bildiğimiz krep bu ama Varşova da yediğimden midir! yoksa restoranın en güzel kızı getirdiğinden midir! (Elifte çok beğendi o yüzden yazabilirim) bilinmez ama bu bizim kreplerden farklı geldi. İlk sunumun etkisi var, sıcak bir güveç içinde leziz bir beşamel ile sunmaları akıllıca olmuş. Krep hamuru hafif şekerli ama peynirle son derece uyumlu. Krep in kalınlığı, lezzeti ve kıvamı ise yediğim en iyilerinden. Tüm ürünlerin fiyatları 20 zl (polonya parası) yani 17-18 TL gibi diyebiliriz. Ülke Avrupa geneline kıyasla ucuz sayılabilir. Ancak bir çok yerde okuduğumun aksine Euro vb her yerde geçmiyor. O yüzden paranızı havaalanında yerel para birimine çevirin veya KK ile ödeyiniz.

İşte buda Pierogi nin kızarmışı. Hangisini tercih edersin derseniz? Yok demezsiniz sanırım :) modunuza göre seçin derim ikisi de lezzetli yeter ki içinde kıyma olan olmasın bizim bildiğimiz kıymadan değil ...hoşlanmadım, cheese is better OK

Son olarak tatlısız bitmez dedik (yuh hala mı yiyorsunuz diyenleri duymuyorum ki) ve tabi herkesin bunu yediğini görünce de karar vermiş olabilirz :) güzel bir latte yanına elmalı kek mizi sipariş ettik, üzerine de ne istersiniz seçeneklerinden "vanilya sosu" nu istedik. Üzerin demi demiştim! Tabi Polonyalıların anlayışı farklı olabilir! Vanilya sosu içinde gelen kekimizi afiyetle yedik. Sos sıcak ve çok lezzetli ama keki biraz yumuşatmış bu benim gibi çıtır hamur sevenleri biraz bozabilir... 
Bu kadar şeyi ne zaman ve nasıl yedik bilmiyorum ama otele 45 dk yürümeseydik şimdi bu yazıyı yazamayacaktım ve sizde bunu yemek için "Old town" a gitmeniz gerektiğini bilmeyecektiniz. Aslında bir çok yerde şubeleri var ama en güzeli bu şubeymiş :)

Lezzetle kalın

2 yorum:

Özlem Y. Uçak / Okur ve Yazar dedi ki...

Tam bir hamur işleri şenliği olmuş...
Peynirli olan güzel görünüyor gerçekten.
Şöyle bir bahane üretebilirsiniz; yahu krepin yeri ayrı, böğürtlen reçellinin yeri ayrı elmalı kekin apayrı diyip, rahatlanabilir.
Herşey keyifli görünüyor, afiyet olsun.
Hani derler, yediğin içtiğin senin olsun bana gördüklerini anlat diye: siz tersini yapın, gördükleriniz sizde kalsın yediklerinizi anlatmaya devam edin...
Keyifli yemekler! :)
Sevgiler, Özlem Y. Uçak / Yazar-Editör

Unknown dedi ki...

bence pierogi yi birde salçalı ve sumaklı yoğurtla denemelerini tavsiye etmeliydiniz :) mantarlı krep in tadını çok merak ettim. afiyet olsun:)